
Škoda Auto slaví 130 let řemeslného umění a inovací
› Již po 130 let vyvíjí Škoda vozy s důrazem na zákazníka
› Milníky, kterými je například integrace do koncernu Volkswagen, umožnily její transformaci v mezinárodně úspěšného globálního hráče
› Škoda nabízí nejmodernější portfolio ve své historii a poskytuje „to nejlepší z obou světů“: plně elektrické, plug–in hybridní i spalovací motory
› Po 130 let Škoda neustále inovuje, upevňuje svou pozici a podporuje transformaci směrem k elektromobilitě
Mladá Boleslav, 6. října 2025 – Škoda Auto letos slaví 130. výročí a ohlíží se za cestou
od prvního kola Laurina a Klementa „vyrobeného v Mladé Boleslavi“ až po mezinárodně úspěšného výrobce automobilů. Aby připomněla svou bohatou historii, pořádá Škoda akci Classic Days, na které představí vybrané modely, které měly zásadní vliv na vývoj společnosti. Existují však i milníky, které hrály rozhodující roli při formování a směřování značky, jako například zahájení výroby jízdních kol v Mladé Boleslavi v roce 1895, výroba prvních motorových kol a motocyklů v roce 1899 a první účast značky v motocyklových závodech v roce 1901. Zahrnují také uvedení modelu Voiturette A v roce 1905, prvního automobilu značky, včetně fúze společnosti Laurin & Klement s plzeňskou strojírenskou firmou Škoda v roce 1925.
Z hlediska modelů znamenal rok 1987 zlomový bod: Favorit představoval první moderní model s pohonem předních kol. V roce 1991 se Škoda stala součástí koncernu Volkswagen. To byl začátek evropského úspěchu, během kterého se Škoda proměnila z regionálního lídra trhu v mezinárodně úspěšného globálního hráče. V roce 1996 následovala první moderní generace modelu Octavia limo, první model vyvinutý zcela pod záštitou koncernu Volkswagen, který je od té doby lídrem značky. V roce 2020 představila Škoda svůj první model s bateriovým pohonem Enyaq, který se stal rychle mezinárodním úspěchem.

Akce Classic Days nyní představuje dlouhou tradici a dědictví značky Škoda, prezentuje ikonické modely a testovací jízdy. Během uplynulých 130 let společnost opakovaně prokázala svou odolnost, přizpůsobivost a orientaci na zákazníka. Formovala svůj vývoj od prvních mezinárodních exportních zakázek z Německa a Velké Británie na konci 19. století až po globálně úspěšného výrobce automobilů. Dnes je Škoda Auto aktivní přibližně na 100 mezinárodních trzích po celém světě, mezi nimiž jsou země s prudce expandující ekonomikou jako je Indie a Vietnam.
Tento dlouhodobý a bohatý vývoj společnosti tvoří pevný základ, na němž firma staví a z pozice stability vstupuje do rozsáhlé transformace směrem k elektromobilitě: s nejmodernější modelovou řadou v historii společnosti a portfoliem pohonných jednotek, které zahrnuje plně elektrické modely, plug–in hybridy i modely se spalovacím motorem.